Privacyverklaring

Privacyverklaring
Uw privacy is voor Lina Zorg van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming, waarin is geregeld hoe met uw persoonsgegevens moet worden omgegaan. Hierin staat ook dat wij aan moeten kunnen tonen dat wij ons aan de wet houden en zijn wij verplicht een functionaris gegevensbescherming aan te stellen. In deze verklaring hebben wij op beknopte wijze de verplichtingen van Lina Zorg en de rechten van cliënten (of hun vertegenwoordigers) beschreven.

Wat betekent de privacyverklaring?
In het kort houdt dit in dat wij de verantwoordelijkheid hebben te vertellen wat er met uw persoonsgegevens gebeurt. Welke persoonsgegevens wij vragen, waar we die voor gebruiken, wie ze gebruikt en aan wie we gegevens mogelijk verstrekken. Uitgangspunt daarbij is dat we alleen persoonsgegevens gebruiken indien dat noodzakelijk is en natuurlijk op een veilige manier.

Klik hier om de volledige privacyverklaring van Lina Zorg te bekijken.

Privacyreglement
Naast de privacyverklaring hebben wij een privacyreglement voor u opgesteld. Hierin zijn uw rechten en plichten en die van Lina Zorg uitgebreid vastgelegd. Wij hebben een privacyreglement voor onze cliënten en een apart privacyreglement voor ons personeel opgesteld.

Klik op één van de onderstaande links om het gewenste reglement in te zien:

Privacyreglement Cliënten
Privacyreglement Personeel

Wilt u meer informatie hierover of is iets niet geheel duidelijk? Bel ons dan op via telefoonnummer 010 – 843 7292.

Lina Zorg heeft voor de behandeling van klachten een klachtenprocedure geformuleerd. Hierin houden wij rekening met de actuele wetgeving over dit onderwerp, zo is er onder andere een klachtenfunctionaris en zijn wij lid van een onafhankelijke geschillencommissie. Onze klachtenprocedure geeft onze cliënten en ouders eerst de mogelijkheid om intern de klacht neer te leggen en te bespreken.

Mochten wij er onderling niet uitkomen of geeft de klacht hier aanleiding voor, kan er contact worden gezocht met de externe geschillencommissie, Zorgthuis.nl. Het klachtenreglement kan desgewenst worden opgevraagd via ons telefoonnummer: 010 8437292

Schuiven naar boven